fredag 30 januari 2009

30 jan

Det har varit en riktigt rung vecka. Så jag tänkte dela upp inlägget i två delar. Ett deppigt som jag kallar Birger. Jag ger inlägget namnet birger för jag tycker synd om alla som heter Birger.
Det vanliga inlägget kallar jag för Erik. För det är Sveries vanligaste namn.
Passande namn? japp okej

Birgerinlägget: Denna vecka har varit sjukt tung. Förkylning från tårna upp till hjässan och nästan alla delar av min kropp har plågats. Praktiken har varit så viktig att jag ändå gått dit och min fysiska hälsa har fått mitt utseende att bli mer och mer likt Christer Pettersson.

Men sjukdomen har inte varit det ända problem som försökt terrorisera mitt vakna jag.
Mitt sociala liv har varit obefintligt senaste veckan. Tre orsaker ligger bakom detta. Orsakerna följer som så. Min rumskompis har förälskat sej i TV:n, en annan kompis vägrar tala till mej och den sista orsaken är att hälften av ryds vettiga befolkning har varit i sälen.

Hur som, veckan är snart slut och vinden vänder.


Erikinlägget: Jag är avslöjad. De tog mej till sist. På bar gärning blev jag tagen när jag satt och latade mej på praktiken gömd i ett litet datorförråd. rebelliskt nog har jag lyckats smita undan några gånger i vecka innan för att softa i hemlighet. Men men det kunde ha varit värre vänner, jag hade tur i oturen.
konstpaus

Jag måste vara den töntigaste rebellen någonsin.
När jag blev påkommen av en lärare som jag låter vara anonym så satt jag för mej själv och läste ivrigt i Björn Kumms nya bok "Cheguevara".
Jag menar, om en riktigt manlig cool rebell hade skolkat från praktikuppgifter hade han säkert suttit limmad framför en slitztidning eller ett mini-nintendo.
Så cool är inte jag.
Ironiskt nog när jag beskriver mej själv som den töntigaste rebellen någonsin så läser jag just om världens mest kända revolutionärer Ernesto Guevara.

Han som hittade mej där i det dammiga datorförrådet blev som tur var inte arg.
Lyckligtvis var han en gammal rödvinsproggare och deklarerade stolt att Cheguevara och Castro var hans tonårsidoler samtidigt som han smetade ut det bredaste flinet någonsin. Skrattandes lämnade han mej där sittandes med Björn Kumms rätt pissiga Cheguevarabiografi.

Så kan det gå....

1 kommentar:

  1. haha sjukt kul med erik och birger-indelningen! fast jag tycker mer synd om alla som heter gerd och gert

    SvaraRadera