söndag 18 januari 2009

Jabb Jabb Högerkrok

Ni läsare som inte är intresserade av att läsa om TV-spelsbråket som har snjunkit till Gazaremsanivå avråder jag att läsa detta inlägg. Jag kommer hädanefter fortsätta med mitt seriösa bloggande. Men en sak måste jag reda ut här och nu.

En kilometer ifrån mitt illa städade studentrum vet jag det nu sitter en hyffsat nöjd man i morgonrock framför sin lilla TV-apparat. Samtidigt som han tittar på Kenodragningen eller liknande sitter han säkert och putsar sina gamla Aquaplattor.
Anledningen till att han är så malligt nöjd är för att han knopat ihop ett tämligen elakt men välskrivet inlägg på sin blogg tillägnat ingen mindre än mej.

Lögn och förtal: Denne morgonrocksbeklädda man valde att producera ett inlägg som skulle bevisa att jag är en lögnare angående min objektiva beskrivning av mina TV-spelsvänner på denna blogg (17 jan).
Matheus som är mannen i fråga ansåg sig kränkt av min beskrivning eftersom han anser sig själv inte alls vara en mallig besserwisser i TV-spels sammanhang. Snyftandes skrev han detta inlägg och hävdade att jag inte har någon självdistans och att jag är en falsk opinionsbildare.

Samtidigt som han valde att skriva detta inlägg så råkade Matheus blotta gottepåsen för ännu en välriktad bloggspark. I det förvirrade inlägget angående mina påstådda lögner är det igentligen bara en massa jidder vad jag ordagrannt har skrivit och hur fel jag har om alla berörda personer.
Inte konstigt att han håller sig till att skriva om detta och min liknelser med Kirschteiger. För jag skulle också gärna undvika att beröra de faktiska resultaten under våra TV-spelskvällar om jag vore honom. I fredags gick jag nämligen obesegrad ut ur hans lägenhet med ett ganska brett flin medan han satt och spelade på den surstämda trumpeten.

Men men. Eftersom jag vet att den gode Matheus är en beläst pojke gällande den svenska litteraturkanonen så vet han vad jag menar om jag säger så här: Min TV-spelspersonlighet är som en blandning av Oskar i utvandrarna och Pippi Långstrump. Medan Matheus TV-spelspersonlighet ligger närmre blandningen av Söderbergs
Gregorius och Kommandoran i katthult.

Detta blir mina sista ord angående TV-spelskvällarna och dess aktörer. Ni som planerar att skaffa barn i framtiden kan ta detta som en varning. TV-spel tar fram det sämsta ur människor och kan få de bästa av vänner att gräva upp yxan.

Vips! Im gone

1 kommentar:

  1. oj, vad jag skrattade! ni skriver så roligt båda två, sluta inte bråka för guds skull! haha! kramar

    SvaraRadera