söndag 25 januari 2009

25 jan

Vilken helg. Är redigt trött efter en mins sagt späckad helg med nästan enbart roliga timmen på schemat.
Senaste dygnet har varit helt galet. Jag skall summera den kort så får ni avgöra själva.
Lördag dag: Åt bruna bönor och bacon till både lunch och middag.
Läste i Marcus Birros skitbraiga textsamling "Du är Christer Pettersson också"
kväll: Bastade med en RIKTIG finne i nationskällaren. Enöga var också med.
Var på förfest nr1. mysig stämning med blandad musik.
förfest nr2. Nere i stan i en lägenhet storlek större. När vi anlände satt det fyra Takidakillar och drack Fernet i ett IKEA-helvete och såg ledsna ut. De satt kvar när vi drog.

Lördag natt: Först en sväng på NH och dansade tills jag inte orkade mer. Besökte BurgerKing för att sedan splitta en bula tillbaka till Ryd. Kunde inte motstå att besöka HG sista timmen innan stängning. Bra ös, bra människor.

Lördag Söndag sista delen. Klockan fem anlände jag tillbaka till borgen. Till min stora förvåning har min rumskompis bjudit upp till efterfest och det satt fyra svettiga studenter i vardagsrummet. Jag ville inte delta så jag somnade i min säng.

Ja, RocknRoll. Men jag mår faktiskt bra idag. Trots att vädret inte bjuder in till någon rehabpromenad som jag brukar digga när jag har varit i gasen. Linköpingshimlen är grå och ligger nästan som vt handduk precis ovanför höghustaken, redo att kväva den lyckligaste.

Men men jag är på g.

Precis som alla andra Svenskar som redan läst Milleniumtrilogin och liknande julkklappsböcker fick jag "Shantaram" av tomten. Denna bibelplusextramaterialtjocka-bok skriven av Gregory David Roberts ligger iof sej långt ner på min läslista just nu men anledningen till att jag tar upp den nu i denna blogg är för att man kan se en intervju med författaren på SVT-play. Kobra har gjort ett inslag om Bombays kulturliv och då är det självklart att denne föredetta knarklangare och vapensmugglare skulle få komma till tals. Hans bok utspelar sej nämligen i Bombays smutsigaste kvarter och baseras på hans verkliga upplevelser där borta i Indiens Trollhättan.
Intressant intervju med en intressant snubbe. Hoppas boken är likaså.

Tack för mej. Nya tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar