måndag 12 januari 2009

12 jan

Besökte Stockholm för att spendera nästan exakt 24 timmar. Men en hel del blev uträttat.
En hel femtioårsfest hanns med till min far och hans bästa väns ära. Jag hade äran att få agera
toastmaster vilket var riktigt roligt. En lyckad fest med många skratt och öppen bar.
Många skratt och öppenbar? Ja ni fattar poängen. Jag skulle inte vilja påstå att det var ålandsfärjavarning på alkoholkonsumtionen men det spottades däremot inte i glasen.
En riktigt rolig fest helt enkelt.

Har levt lite jetsetliv på sistone. Dock pratar vi inte om några jumbojetts över atlanten utan om regionaltåget mellan Linköping och Stockholm. Men jag är ändå lite sliten och skulle må bra av en veckas "barastannahemmaglopåtv"- vecka. Fast jag tvivlar.

Idag upplevde jag något väldigt trevligt. Allt startade med att jag fick en två timmar lång lunch att spendera på valfritt sätt. Inte helt otippat hade jag svårt att underhålla mig i Linköpings city under dessa drygt 130 minuter så jag tog min långa ben (tro mej jag är lång) och siktade mot Akademibokhadeln. Trist stäming som vanligt därinne och efter en snabbcheck av det nysläppta hittade jag en bok av Bob Hansson. Jag betalade 59 spänn för den (nästan 1spänn per sida). Och tog mig till ett närbeläget cafe.

Har aldrig läst något av Bob Hansson och jag hade fått för mej att han var en riktigt flummig man i 90-talsbakåtdraget hår och mindre klädsam ansiktsbehåring. Men frisyren och flummigheten kunde jag inte finna i den magnifika lilla bok som var fylld med intelligenta texter, dikter och ord. Rasten flög iväg och det är helt klart inte sista gången jag läser den mannen.
Texten/dikten Flaggdagen var en riktig höjdare. En försoning med Sverige som han menar är en svåråtkomlig vän utan vilja för att kramas med de som vill och gjort sig förtjänta av det.

Anyway brodhas n sistahs. Tvätten är snart klar och en kyckling ligger väntandes i köket.
Arrividärchi

2 kommentarer:

  1. du är så härlig som läser så mycket! jag blir så sjukt sugen på att också göra det... har beställt massa böcker från bokus men de kommer inte förrns på fredag, jag vill ha dom nuu!

    SvaraRadera
  2. va kul! Bah sätta igång:)
    hoppas det blir bra läsning! //Joel

    SvaraRadera