lördag 3 januari 2009

3 jan

Det är en sån dag idag. Känner mig inte revolutionistisk idag. Inte kreativ heller.
Den här dagen har behandlat mig styvmoderligt. Kanske borde ta mej ut en sväng?

Min vän T bjöd på krokodilöl och Tupac igår. Dålig öl, bra musik.
Var på Limerick sen. En trubadur spelade. Han sjöng bra, och länge.


Cormac du skriver förbannat bra. Lite missnöjd med slutet bara. Jag menar jag hade hoppats på ett lyckligt slut. Anyway, "vägen" var en fin bok. Baksidetexten ljög inte. "Det värsta och det bästa som människan kan åstadkomma genomströmmar detta mörka, intagande mästerverk".

Helt otippat fick jag en sen julklapp av en av mina fastrar. Roberto Bolanos "Om natten i Chile".
Skall tydligen ha varit av Latinamerikas mest betydande författare. Jag blev uppriktigt glad. Den fuskade sig in högt på läslistan och nu är Roberto min vän ett par dagar framöver.
Återkommer mer om den boken när jag öppnat den.

DN bjöd idag på en intervju med den brittiske rapparen Professor Green. Politikerna i England menar att hans musik har en koppling till att knivmördandet i England har ökat. Han svarade med att våldet påverkade hans musik och inte tvärtom. Han verkade i alla fall vara en trevlig prick så jag kollande in hans musik. Den var ungefär lika intressant som filmjölk.
Okey, vet inte vad jag ville ha sagt. Enöff about that.

Skriver imorgon istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar