söndag 18 januari 2009

18 jan

Nu har bloggkändisarna krypit ner i skyttegravarna och laddat vapnen. Det förfäliga nöjesprogrammet Let`s Dance har urartat och ett bloggkrig har inletts med kroppsvikt som tema. Blondinbella VS "Hon den elaka Katrin på TV4". Carolina Gynning skulle tydligen också ha ett eller två fingrar med i spelet.

En oroande utveckling med tanke på hur TV4 redan innan har producerat TV-program som mer eller mindre liknar freakshows ochsom är upplagda för idiotidebatt.
Men vem intresserar sig? Jag? Faktiskt inte.
Det som intresserar mig är hur sådana här produktioner med dess konsekvenser påverkar de som patetiskt nog spenderar sin fritid framför "Bonde söker fru" eller liknande program.

Herre min jöns.

Jag kanske är lite sent ute med att såga dokusåpor och kändistävlarprogram. Men jag tycker det är intressant att till och med i denna TV-soppa kan man hitta genrens Royce Rolls och Japanska rishögar.

SVT var inte sena med att snickra ihop ett program där de lite finare kändisarna skulle kunna frossa i varandras framgång och glans. Jag tänker självklart på "stjärnorna på slottet" som jag råkade snubbla över en trist jullovsdag.
Att se erkända svenska stjärnor dricka fint, diskutera livets mening och ibland tjaffsa med varandra kan ses som både underhållande och tragiskt.
I det avsnitt jag fick möjligheten att vila ögonen på flippade den redan urflippade författarkomikern Jonas Gardell ut och ställde till med scener i Farmenklass.
Vem behöver nakenJanne, Meral och RobinssonRobban när man bara kan slänga in lite folkkära kändisar i ett slott med obegränsad finsprit?
Inte ens en hetsande programledare ala Aschberg behövs för att skaka fram skandaler.

Men men, inte ska man behöva peta mer i den där brasan.
Kerouac har inte riktigt fått den tid han kräver.

Back to the cave

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar