fredag 16 januari 2009

16

Jaaaa Bono är störste mannen i världen, vi borde alla tillbe honom och kasta rosor där han går!

Den känslan är nog meningen man ska få när man läser boken "samtal med bono".
Fick denna 300-sidors bok som baseras på samtal med denne kortväxte irlänska popgeni.
Jag lyckades inte ta till mig varken känslan eller boken. Bono talar iof sig utlämnande om många intressanta saker och händelser där han har varit inblandad. Men boken blir bara tråkigare och tråkigare ju längre man läser den och ju mer man försöker älska den.

Till det viktiga. Efter en lång och hård "arbetsdag" gick jag över till en kompis igår där jag hade hört att det vankades TV-spels kväll och det brukar innebära chillinötskoma och folkölsmage.
Så jag kunde inte banga. Det blev hetsigt som vanligt när min enögde vän hävdade att han var bättre än mej i NHL och bråket var igång. Efter lovord på bådas sida om att den andre skulle få stryk så var 2 mot 2-matchen igång. Generös som jag är fick min motståndare välja medspelare först, och han tog självklart mannen med brillorna som spelat NHL längre än jag varit läsknunnig medan jag då fick spela med en blytummad smålänning.
Jag menar, vilka tror ni vann? Dom såklart.
Men jag piskade alla sen i Halo2 ändå inklusive NHL-hetsaren och min obestridde TV-spelsfiende Enöga.

Var tvungen att få ur mejj det dära.
Ikväll ska jag dricka öl, och imorgon ska jag sova ut. Oh! imrogon ska jag också fortsätta läsa Kerouacs "on the road". Tråkigare helg kan man ha!

piz

1 kommentar:

  1. Alltså ni och era jag-är-bäst-på-NHL-bråk mööööööööördar mig! Fatta, Staffan är bättre. Mohahaha. Vallooooooo

    SvaraRadera