lördag 17 januari 2009

17 jan

Vilken dag vilken morgon vilken timma.

Jag ska berätta en sak om mej själv. Det är kopplat till mitt inlägg jag producerade igår.
Det är nämligen så att när jag inte läser böcker, springer efter damer på krogen eller hänger med albaner. Så brukar jag ägna en kväll då och då till att spela TV-spel med andra likasinnade pojkar. Det brukar innebära: Chillinötter, folköl, massa bråk och en och annan skröna.
Det är nästan endast vid dessa tillfällen jag lever ut min maskulinitet till fullo. Kalla oss nördar men detta TV-spelande har blivit som en tillflykt från flickvänner, skola och i mitt fall Amerikanska författare.

Det är alltid samma grabbar som spelar och igår var det andra kvällen i rad som det bjöds upp till en runda. Det ballade ur i vanlig ordning. Men jag hade sjukt bra flow och slutade obesegrad i hockey och fick rätt bra resultat i fightingspelet Dead or Alive 3.
Oj va han skryter tänker ni? Lugn. Det är nämligen så att dessa pojkar jag spelar med liknar mer djur än människor vid dessa TV-spels kvällar. Äta eller ätas. Och jag är inte sämre.

För att ni ska få en bättre bild av detta fenomen kring unga män och TV-spelskvällar så tänkte jag presentera mina medspelare tillika motspelare. Varsågoda.

Matheus: Efter år av träning har denna musiknörd blivit en komplett spelare med bra känsla för idrottsspel. Hans svaghet är helt klart att han kan bli oförskämt mallig och "besserwissig" när man spelar spel han är duktig i. Misstänker också starkt att han inte är helt ärlig alltid. Han vet om en hel del funktioner och knappkombinationer som han inte delar med sig till resten. Solidariskt?

Perra: En oslipad diamant. Råtalang i Zlatanklass och är skicklig i de flesta spelen. Men han saknar helt klart den viktiga vinnarskallen för att bli en toppspelare av rang. Ödmjuk är hans mellannamn men få kan mäta sig emot honom när man kommer till mario-tennis. Lite trögtummad kanske?

Enöga: En kaxig TV-spelare med en ohyffsad attityd och en skam för sporten. Dålig förlorare och en ännu sämre vinnare. Hans kvaliteter är väl varierade men hans vassaste vapen är nog ändå hans psykningar (sportsligt). Han är i och för sej ganska bra på att äta chilinötter och dricka öl. Han är också rätt okej i tennis. Bor i ett luftslott?

Dr W: Den annars rätt stormande människan har antagit en ganska anonym TV-spelsprofil och är ganska tillbakadragen (speciellt när man spelar NHL och Golf). Är rätt talangful men jag tror inte han är mogen att ta steget ut och bli en fullfjädrad spelare. Ibland får jag en oroande känsla av att han itne bryr sig om vem som vinner. Ändring på det så kanske vi har en rising star?

Kinaski (jag): Har på senaste tiden dominerat i både spel av våldsam art och i idrottsspel. Är ett mirakel barn i Halo2 och en taktiskt smart golfspelare. Har en otrolig stamina och besitter stora kunskaper i Hockeyns speluppbyggnad. Är en striker beväpnad med ett nästan obehagligt lugn som får honom att aldrig ge upp. Han är som en blandning av Kirschsteiger, Berghagen och Zlatan. Ödmjuk, folklig och talangfull. Har solen fläckar?


Nog om det. Måste ha varit ett tråkigt inlägg och läsa om man inte är intresserad av TV-spel och manskultur. Ska sova lite nu.
Hej

P.S Känner på mej att detta inlägg kommer väcka en del kritiska röster till liv. Ni kan väl kolla in matheus eventuella reaktioner på hans blogg lovesavestheday.blogg.se (som för övrigt är väldigt välskriven)

4 kommentarer:

  1. haha, sööt du är! hänger med albaner :) väldigt bra skrivet om dom olika Tv-spelskillarna.. Nu vet vi lite mer vad som händer hos er ;)

    Mita

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHA det roligaste jag läst!!! så jävla braaaaaaa!!!!

    SvaraRadera
  3. Du är mongo! Tycker dina beskrivningar va änna lite sådär DÅ VA! Nä men seriöst, solen har fläckar! Om någon är dålig förlorare och om någon, tex enöga skulle påpeka att han är bättre oooooh BOYDRAMAAAAA!

    Nä men seriöst killar! Kul att ni kan vara barnsliga när jag slipper se! (ja, du vet vad jag tycker om spel)

    Ps me like hänga me albaner

    Pöözz ala fjörtizZ waloVna

    SvaraRadera
  4. En oroande känsla av att jag inte bryr mig? Det är ju den inställningen man måste ha för att bli en sann mästare. Lär dig din Jedi!

    SvaraRadera