måndag 2 mars 2009

2 mars

Från dryga femtio kvadrat till knappa tjugo. Boendesituationen har blivit mindre rymligt. Men det var länge sen jag kände en sån frihet. Det kanske är känslan av independence som ger mej detta inre lugn.

Det senaste 13 månaderna har jag delat lägenhet med en till början okänd man. Men vänskapen har vuxit ur delandet av boet och jag kommer säkerligen sakna det goa hänget på bk 9.

Men det var längtan till att ha någonting eget som låg bakom beslutet att flytta ut. Det ena vägde tyngre än det andra efter långa funderingar. Flytten var pissig men är nu genomförd utan några större skador. "Mitts" fick iof sej ett litet skärsår på handen och snyftar än. Medan jag blev nästan en smula glad när min TV-bänk fick sätta livet till i flyttens allra intensivaste period.

Stort tack till alla som hjälpte till!

Bloggar just nu ifrån en kompis i korridoren intill eftersom jag inte fått igång mitt internet.

Ulf Lundel har en gång skrivit. "Kvinnor i min egen ålder känns främmande under mina händer".

Främmande under mina händer känns min kompis helt klart mer funktionella laptop.


Nu ska jag handla vita bönor och toa-papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar