torsdag 26 mars 2009

26 mars

Pengar in, problemen bort och tillbaka.

Dagen efter lyckostormen. Löningsdag, löningshelg och allt det där.
Betalade räkningarna och är tillbaka där jag började. Jag antar ni gjorde likadant.

Det är märkligt hur en dag under månadens slut kan betyda så mycket för så många. Allt kretsar kring pengarnas inflytande över vår vardag.
Kan veckan innan den 25:e någonsin vara den bästa veckan i månaden? För någon? Hoppas någon nickar. Jag vill bli avundsjuk. För ibland är det bra att bli avundsjuk. Om anledningarna är de rätta. Jag menar, jag vill också vara en person som kan leva problemfritt utan att ödsla tankar på personkontots tillgångar. Sova lugnt och skita i om en räkning ligger på jäsning i brevlådan.

Jag är inte där än, men jag jobbar på det.

En möjlig framtid?...nja

Ska jag sluta upp med tjatet om B-uppsatsen? Ja det ska jag. Finns inget underhållningsvärde i att beklaga sig över att göra vad som krävs av en. Det kallas väl att ta ansvar.

Jag ska från och med nu skriva mer i bloggen, skriva bättre i bloggen. Och läsarna ska bli fler, så att jag till sist kan få blinkande reklam längs sidorna. Porr, medel mot ärftligt håravfall, dejtingsidor you name it. Allt kan få inrama bloggen.

Till sist kanske man blir en superbloggare och få göra karriär som elakingen Schulmann. Jag kanske kan få ta över arbetet med Aftonbladets "inne och utelista" om framtiden är ljus. Eller mörk?

Well well , karriär inom kvällstidningar och blinkade reklamerutor på bloggen får vänta. Jag nöjer mig med att ta ansvar för B-uppsatsen.

Peace

1 kommentar:

  1. halv-fucking-fem? satt du uppe och bloggade då?
    //Staffan

    SvaraRadera