tisdag 10 mars 2009

10 mars

Resan till Dalarna genomfördes utan några större spänningsmoment. Stötte inte på något som jag kunde förvandla till bloggmaterial. Så jag lämnar det....

Sitter just nu i Universitetets bibliotek. Jag ska om en stund dra tummen ur och sätta igång med att hitta material till min B-uppsats. Men ständigt ploppar det upp små moln jag måste vifta bort. Mail som ska skickas, personer som ska messas och blogginlägg som vill födas.
Ursäkter och förklaringar. Tiden rinner, flyter och flyger medan jag viftar mot molnen och trollen som vistas i mitt huvud.
Men oroa er inte. Det är långt kvar tills uppsatsen ska in och jag har en nördig men effektiv förmåga att få klart viktiga saker innan det är försent.

Mina sinnesrubbningar skakar inte omvärlden på samma sätt som andra viktigare katastrofer, och då tänker jag inte på Sveriges kanelbulle Saab som ingen längre vill äta. Utan jag tänker på händelserna på den lilla ön väster om det forna Kolonialimperiet England.
Den uråldriga men tidigare nästan lösta konflikten på Nordirland har trappats upp och Brittiska soldater fick i helgen sätta livet till efter ett bakhåll vid en pizzeria.

Irland får inte ännu en gång bli Europas Gasaremza.
"Kaos på jorden" får bloggen fortsätta heta, men i väntan på vadå?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar