måndag 30 mars 2009

1 april

Jamen nu går det fan bra!

Den bonniga rubriken är ett uttryck för den lycka jag känner just idag.

Anledning 1:Fick precis reda på att jag får en biljett av brorsan till AIK:s premiärmatch på söndag mot Halmsad!

Anledning 2: En krönika jag har skrivit får en plats i Kårtidningen Filosofens nästa nummer som kommer ut i maj. Det är en krönika som behandlar ämnet "Vad händer sen" (efter studierna), vilket är tema för hela numret.

Det finns inte en surmulen östgöte som skulle kunna få mig på dåligt humör idag. Inte ens vetskapen om att jag ska skriva på min B-uppsats fram till lunch kan trolla fram åskmoln över mig. Tacklar problemen och stampar på dem tills de försvinner, pissar på vinterns snörester utanför mitt fönster. Jamen nu ska det fan bli vår!



PS.

Förresten, ursäkta för mitt bittra inlägg igår! Klart Håkan från Färjan ska få skriva blogg , och det är så klart inte töntigare att läsa den än någon annan...



överstökat...

1 kommentar:

  1. Det låter som att livet leker ganska fint trots eventuella surmulna östgötar och b-uppsats - bra det!!
    Jag tror även på våren. det är nu den kommer! Sitter i min nya lya på björnkärrsgatan och kikar ut och önskar att lektionsplaneringen skulle fixa sig själv så att jag kunde gå ut i solen!

    kram på sig /Sofi

    SvaraRadera