fredag 8 januari 2010

8 januari

Hem och bort

I jobbkläderna vid matbordet i min mammas kök. Svetten har torkat in och jag sitter fast vid datorn. Jocke Berg ylar.
Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek
så var den till dig
Jag tror det är den fjärde koppen för dagen som står och ryker. Zoega någonting, gott i alla fall.
Berg ylar vidare.
Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Så var den till dig
Kent har gjort en fantastisk skiva. Vintern är kallare än någonsin.
Åker tillbaka till Linköping ikväll. Lämnar allt det här.
Hejdå Stockholm

2 kommentarer:

  1. den är riktigt fin faktiskt.. Kul att du har upptäckt pascal med! De släpper snart nytt :)

    SvaraRadera
  2. Håller med om att Röd är fantastisk :D Tack också för tipset om Kunzelmann & Kunzelmann - den var riktigt bra! Hoppas att du får uppträda på Big Ben, då kommer jag och kollar! :)

    SvaraRadera