måndag 11 januari 2010

11 januari

Bra och Bajs

Bra: Responderade min C-uppsats idag. Jag kämpade väl och fick ett efterlängtat G. G som i godkänd och G som i Galet skönt. Lämnar genus, kulturklimat och uppsatsskrivande bakom mig nu. Fäster blicken sydost.

Bajs: Fick ett negativt besked angående min nystartade standup-karriär. Tyvärr kunde jag inte få uppträda på Big Ben förrän i slutet av februari. Lite väntat, men ändå trist. Fäster blicken sydost.

Allt annat: Läser bra litteratur och för ett inbördeskrig mot vintern. Dricker kaffe med vänner och svajar runt på HG. Lever livet i Ryd som man bör. Lite lätt bakåtlutad och drömmande.
Ikväll ska jag till Mutto för att göra ett nytt avsnitt av Radyo Ryd. Märta gästa och lära. Han kommer förhoppningsvis vikariera för mig medan jag är i Tjeckien.

Skriver snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar