fredag 15 januari 2010

15 januari

We go way back

Jag minns klart och tydligt att det inte var planerat att vi skulle flytta samtidigt till Linköping. Det bara blev så. Uppväxta två stenkast ifrån varandra hemma i Kungsängen bodde vi nu grannar i Ryd. Höstterminen 2007. Det blev en rubbad men rolig hösttermin. Soft häng i din korridor med dina illaluktande korriodorskamrater och långa kvällar på HG.
Du kanske tog ut svängarna för mycket. Det kanske var därför du flyttade hem så tidigt.
Hur som helst lärde vi nog känna varandra bättre den hösten än vad vi innan hunnit på tio år. Trots alla år i handbollslag, klasser och fraktioner.

Du bor nu i Sydney och vi hörs inte av så ofta. Hörde att du var nära döden ett tag. Där på andra sidan jorden. Jag hörde att du hade tur och att du mår bra igen.

Nu är det min tur att lämna Linköping och Ryd. Påpassligt hör du då av dig. Jag blev glad av ditt meddelande.

Tja! Ska gå och lägga mig men tänkte bara skicka en liten mysig halvbögig hälsning till dig. Hoppas allt rullar på bra där borta, fortsätt skriva i din blogg när du är i Tjeckien, den är fan underhållande!
Den är med där i toppen av mina favoritbloggar bland alla reklam och design bloggar, det är fan crÄÄdd!
Efter månader av tystnad kändes det bra att få höra av dig. Nu går vi i samma fotspår igen. Kungsängen-Ryd-Världen och tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar