torsdag 21 januari 2010

21 januari

Jag vet vad jag gör när jag inte gör något

Igår satt jag där igen. Tillbaka på Molins. Lite som förut. Det blaskiga kaffet i en ikeakopp, lite smulor över bladen jag vände. som vanligt var stammisarna på plats. Den ensamme mannen med den röda näsan, smaskade högt som förut. Kvinnan med det gråa håret och den utvecklingsstörda mamman fortfarande på samma plats. Och sen jag.

Molins var för mig nästan bortglömt ett tag. Jag är inte en av de vanliga där längre. Basen är någonannanstans. Men nu var jag tillbaka. Inget mer att berätta. Förutom att jag var tillbaka.

Ulf Lundell skulle väl sagt att jag nu gått varvet runt.

Lundell brukar inte ha fel.

Avsnitt två av Radyo Ryd verkar ha fått bra respons. Vår barnsliga och finurliga humor tycks vara uppskattad där ute. Det glädjer mig. Känns lite bittert att lämna det. Men det finns väl tid för sånt när jag kommer hem igen.

Jaja, mycket struntprat idag. Lovar att komma tillbaka starkare och roligare än någonsin i nästa inlägg. hejpåre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar