lördag 23 januari 2010

23 januari

Interkulturellt festande

Jag, Mutto, Mando och Enöga satt i puben på HG och myspimplade öl. Vi funderade på om kvällen skulle leda till discodans och urspårning eller tidig hemgång. Mitt i allt tvekande så satte det sig tre killar vid bordet bredvid. Jag började prata med dem. De var utbytesstudenter från turkiet. Mehmet, Halim och Adam.

Turkarna visade sig var tre sköna lirare och efter en två timmar lång sfi-lektion så taggade vi upp till dansgolvet. Jag visade stolt upp hur ett "typical swedish dansfloor"- såg ut.

Dansstilar..

Jag körde på mina vanliga lite stolpiga men yviga dansmoves. Halim hade lite av den spänniga solochvårar-stilen, medan Mehmet dansade på ett alldeles unikt sätt. Hans specialmove var att sträcka upp armarna högt i luften och vicka på höfterna. "pokheer faaaace".

Vi hade skitkul. Tre öl senare gick jag hem. De turkiska killarna fortsatte sin blondinsafari och såg allmänt nöjda ut.

Bra kväll.

2 kommentarer:

  1. haha ja det var ritkigt kul faktiskt. fast de luktade ganska mycket svett efter ett tag på dansgolvet! ända negativa, haha.

    SvaraRadera
  2. Måste säga det igen! Grrrrrrrym är vad du är! Nästan lika grym vid tangentbordet, som turkarna var på dans!

    SvaraRadera