lördag 31 oktober 2009

31 oktober

Spontant eller bara galet och oansvarigt

Väcks av att luren ringer. Okänt nummer. En glad tjejröst kvittrar på om någonting som låter viktigt, men jag är trött och missar budskapet. Efter ett par sekunder identifierar jag rösten. Det är Aris flickvän. Hon säger att Ari inte har några cash på mobilen, och frågar om jag ska med till göteborg. I ett slags sömnigt rus hör jag Ari ta över telefonen på andra sidan och på hans karekteristiska frustar han fram: Göteborg, vi ska dit, kolla på matchen, häng med!

Nu sitter jag och panikpluggar. Ari och hans flickvän Soffi, samt Viksjösonen och hockeynörden Axell sitter i en bil på väg mot Göteborg. De ska mellanlanda här i Linkan för att plocka upp moi. Det kommer bli galet. Vi kommer säkerligen inte få tag på några biljetter. Men vi kommer vara där. När 2000-talets allra mest spännande allsvenska match skall spelas. AIK ska bli allsvenska mästare.

Catch me on the flipside...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar