måndag 2 november 2009

2 November

Lyckans rus


Jag har inte känt en sån här uttömmande lycka sen... jag vet inte, typ studenten. Guldet är hemma i Solna. Jag är hemma i Linköping.

Vi var på plats. Den fullsmockade krogen Gamelport i Göteborg var igår en svettig guldgryta. Kramar, öl, sång och krossade bord. Drömmar som blev sanna. AIK vann och Tjerna fick avgöra.

Exstas är väl ordet som vill formas någonstanns där inne. Ingenting har betytt så mycket på så länge. Och allt handlar om fotboll. Den runda bollen och svartgula tröjor. Det är så simpelt, men samtidigt så maffigt.


Jag är glad på det där guldkantade sättet. Det var elva år sen sist. 1996 tog pappa med mig på min första match. Tror det var mot Peking, minns inte riktigt. Guldet 1998 minn jag bara med ett barns naiva tro. Det är inte på samma sätt den här gången. Jag kommer minnas gårdagen för resten av mitt liv. Jag vet att det kan dröja till nästa gång.


Que sera sera jag håller på AIK.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar