fredag 27 november 2009

27 november

Micken

Två bra dagar på raken. I förrgår fick jag ett erbjudande om att köra stand up i Cafè Baljan den 9 dec. Självklart tackade jag ja.

Igår hade jag handledning och fick goda nyheter kring mina chanser att uppnå målet. Klar innan jul.

Jag ser verkligen fram emot att greppa micken den 9 december. Sen senaste uppträdandet har jag filat på lite material som jag nu styrt upp till ett femminuters-sett. Ett kort, men förhoppningsvis roligt framträdande i studentmiljö.

Eftersom min mobil varit ur funktion en längre tid, ska jag nu spatsera ner mot stan och köpa en ny. En funktionsduglig lur utan tillbehör och utan tjaffs. Pallar inte med smöriga smådryga mobilförsäljare som ser deras värdighet i sina försäljningstatistiker. Alla mobilförsäljare ska man självklart inte dra över en kant. Men att generalisera är en överlevnadsteknik som sätts i bruk vid tillfällen in desperate times.

Nu går jag.

Gått...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar