måndag 26 oktober 2009

26 oktober

Helgen

Helgen var berfriande lugn faktiskt, i linköpingsmått mätt. Min pappa var på besök med sin flickvän. Vi sprang en mil, drack en öl och pratade fri VS kommunal regi i skolan. De gav mig lift upp till sthlm där jag såg AIK återigen vinna. Ska inte tråka ut er med detaljer om det. Åkte tillbaka hit direkt efter matchen och nu sitter jag i kalsonger parkerad i skinnsoffan. Nöjd och belåten.

Den kommande veckans affärer gör mig fuktig av förväntan. Imorgon kickar vi Uncut Vol 2 på HG, open mic som kommer bli tajt och bra. Jag och Mutto ska va konfrencierer och det känns roligt. Alltid roligt att sammarbeta med honom. Han är proffsig och lekfullt barnslig på samma gång. Det är en kombination som är anabolabra i kreativa sammanhang.

Idag ska jag slicka igen kuvertet till min Pragansökan. Sen hoppas jag på att tjeckerna finner mig värdig en plats på Universitita Karlova. På engelska: Charles University. I slutet av februari nästa år, så blir det förmodligen bye bye Sweden och Hello forna Sovjet.

Längtan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar