måndag 29 juni 2009

29 juni

Vad har hänt?

Vad har hänt med Sverige? Jag kan knappt lämna lägenheten utan att skjortan klibbar fast emot huden. Svetten rinner ned i ögonen så det svider och jag blir matt endast av att kliva upp på en trottoarkant. Jag vet att det är en ursvensk synd att klaga när det är fint väder. Så jag håller mig till att beskriva hettans effekter för en stackars jämtlandson som jag.
Det kunde definitivt ha varit värre. Jag lever just nu för kvällarna. Då solen envist lånar tid av natten vilket möjliggör balkonghäng in på småtimmarna. Det kunde definitivt ha varit värre.

Jag läste ut Bob Hanssons "Gunnar" för ett par minuter sen. Flummigt fantastisk bok om livets yttersta och innersta frågor. Allt kretsande kringn den sjukskrivne byggarbetaren Gunnar. Låter det intressant? Läs den isåfall.

Aufwiedersehen

1 kommentar:

  1. Bob hansson var med på hallå-p3 i måndags, man kan säkert lyssna på det på deras hemsida, han verkade riktigt skojig och flummig

    /alex

    SvaraRadera