tisdag 9 juni 2009

9 juni

Piratpartiet fick mandat i Europaparlamentet. Ett enfrågeparti, ett missnöjesparti, ett löst sammansatt gäng av wownördar och porrsurfare?
Troligvis inte.

Förhoppningsvis lyckas dessa pirater skaka om lite i gubbhyllan i Bryssel, förhoppningsvis kan de visa att unga människor bryr sig om politik. Politikerna som tidigare dragit en skarp linje mellan livet på internet och livet i "verkligheten" blev nog tagna på sängen i söndags kväll.

Viva la revolution, kanske. Jag röstade inte på piraterna, kommer aldrig göra. För jag är en gammal gubbe i en ung människas kropp. Internetfrågor och nedladdningsdebatter är inget klipulver innanför mina kläder. Jag vet ju knappt hur man lägger upp bilder på facebook.
Men jag gläds med piraterna. De verkar vara ett rätt frejdigt gäng med en positiv syn på tillvaron. I alla fall tillvaron på internet.


Nåja....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar