torsdag 25 juni 2009

25 juni

Som jag berättat tidigare bor jag för tillfället hos min mamma, där även mina två systrar campar. Tre av kvinnokön och en stackars ensam ung man. Det är mycket som är annorlunda.
Imorse när jag duschade räknade jag hur många flaskor schampom och tvåler som står uppradade. Hela elva stycken! Jag fattar inte. Vad innehåller de? Jag har levt i 21 år med doppeldusch och klarat mig fint. Det krävs tydligen elva stycken olika schampon för att klara sig som kvinna idag.
En mer positiv påföljd av min boendesituation är maten. Det bjuds dagligen på mat som någon faktiskt bemödat sig att krydda och smaka av. Jag känner mig en aning sluskig när jag sitter och slevar i mig dessa omsorgsfullt tillagade rätter medan jag själv tycker det är ansträngande att steka blodpudding och.

Jag ser det hela som en lärorik tillvaro. Att leva på detta sätt är nog nyttigt för mig.
Skriver igen på lördag gott folk.

Pejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar