fredag 29 maj 2009

29 maj

Mamma, Pappa, jag har blivit så jävla vuxen.

Mutto fyllde 25 igår. De närmaste vännerna gick över på kvällen för att fira hans födelsedag. Nötterna, ölen och youtubehetsen uteblev denna kväll. Istället satt en liten grupp på åtta vuxna individer och sörplade kaffe, åt hembakad paj med vaniljsås och diskuterade klimatets påverkan över mount everest existens. Allt var väldigt propert och vuxet. Det enda som saknades var bebisskrik i bakgrunden. Det hade varit spiken i kistan för mina ungdomsdagar.

Ser att vännerna börjar skaffa flickvänner, pojkvänner, hundar, katter, kaniner, och vissa har till och med skaffat bordsunderlägg till sina köksbord.
Jag ironiserar inte över detta. Tvärtom. Jag bara konstaterar hur mitt umgänge vågar lämna det där sjunkande skeppet vi alla reste med som oskyldigt barnsliga unga. Själv trivs jag bra med att få besöka den där vuxenvärlden när tillfälle ges. Jag vill suga saften ur de sista åren innan man står vid gränsen till att vara närmre trettio än tjugo.

Än så länge trivs jag med att vara en jävligt vuxen gäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar