måndag 11 maj 2009

11 maj

Koll på Aftonbladet

"Träskpaktens svek mot Angela", Aftonbladet.

Jag vägrar stolt ödsla mina lördagskvällar på Robinsson.

"Michael Phelps sål på nätpoker, strippa avslöjar allt om stjärnan", också Aftonbladet.

Jag fnissade faktiskt åt den andra rubriken när jag såg den i sportbladet.

Koll på mitt liv

Jag måste verkligen städa mitt rum. Betalade räkningar, kläder, tidningar, böcker och damm har spritt ut sig över mitt golv. Passivt ser jag ut över detta smutsiga landskap ifrån min säng, med min laptop tryggt brummade mot magen. Du är lat. Jag är fett lat.
Såg att mitt handfat i badrummet harf ått ett gråaktig nyans och ett lager av gult klet har samlats runt hålet i porslinsskålen. Du är äcklig. Jag är fortfarande bara lat.
I mitt rum finns naken vit vägg samtidigt som två tavlor väntar i garderoben. Du är korkad. Jag är bara lat och trött.

Det är märkligt, jag kan stillsamt konstatera hur kaoset har gripit tag i mitt hem. Lugnt och metodiskt kan jag redogöra för hur smutsen fått en egen plats och värdighet i denna pissiga ursäkt till hem. Ursäkta mitt utspel, men att bo i korridor är som att sitta på kåken, skillnaden är väl att friheten är inom räckhåll. Dock är jag inte bitter. Jag trivs i tillvaron och jag har hissat vit flagg angående kriget emot dyra boendekostnader. Jag vill inte byta mitt korridorsrum, just nu vill jag bara ha någon som kan piska latheten ur mig. Skulle jag kunna räkna in det som en hushållsnära tjänst om jag betalade för det?

Japp japp. Måndag är veckans hoppfullaste dag. Finns inget som är försent nu. Nu städar jag.

1 kommentar:

  1. Ja du är lat! Du borde följa med ut och springa lite *visslar vidare på sina endorfiner*

    SvaraRadera