måndag 25 maj 2009

25 maj

Jag borde skämmas. Sitter och bloggar i min bunker medan solen skiner utomhus. Blå himmel och inte det minsta PughRågefeldtmolnet har hittat till Linkan idag. Ska snart gå ut.

Den kreativa ådran får pulsera i takt med att pluggbördan minskar. Har inte mycket kvar att göra för terminen, vilket ger mig mer tid till skoj och lek. Ikväll skall jag spela in en liten kortfilm för Lärarsektionen. En liten infofilm på ca 7 minuter. Jag och Mutto har skrivit manus, men det är han som får leka Spielberg vid inspelningen. Jag får bli lattehämtare eller liknande. Rätt man på rätt plats vill säga.

Nu börjar min skjorta klibba mot huden. Solen har lagt sin svettiga hand mot mitt fönster, nu är det fan dags. Studentlitteratur, kaffe, ett glas vatten och snus. En dag i solen.

2 kommentarer:

  1. Bäst du stänger av datorn då det ska vara sol hela veckan ;)

    SvaraRadera
  2. Tror filmen blir skitgrym, toppenjobbat Joel!
    //Staffan

    SvaraRadera