onsdag 27 maj 2009

27 maj

07:55 vaknade jag av min mobilens skräniga ringsignal. Det var min pappa som ringde vid den okristliga tidpunkt. Halvt vaken fick jag en förfrågan om att hänga med på en weekend till Milano. Efter lite om och men blev det spikat och nu är jag peppad på att åka till Zlatan town om drygt två veckor.

Linköpings universitet fick idag finbesök. Utrikespolitiska föreningen, där jag är medlem, hade fixat så att självaste herr statsminister tog sigtill campus för att komma och hålla tal. Det handlade om EU-valet. Det var intressant och proffsigt. I en moderiktig grå stilren kostym och blårandig slips stod vår statsminister och talade om EU:s möjligheter och framtid.
Det slog mig att Reinfeldt har väldigt snälla ögon. Eller de ser snälla ut rättare sagt. Mörka och snälla. Synd att hans politik inte följer hans ögons sympatiska drag. Jag menar snyggt klädd och allt.

Ikväll skall jag stärka mina matchoaktier. Jag skall svettas i en TV-soffa, äta mjuka popcorn och dricka folköl och se på CL-finalen. Jajjemänsan..

Nu kör vi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar