söndag 17 maj 2009

17 maj

-Kinaski, ditt rum känns mer som ett förvaringsutrymme än ett hem.

Behövde det

Salomon och Chompen kom och besökte mig i helgen. Det var en peppad kengenduo som drog sig ner hit för att röja loss. Det tre vise männen var återförenade. Helgen har varit fantastiskt rolig. Många skratt, mycket Collie buddz, mycket öl och en hel del softande.

Jag behövde detta efter det sviniga uppsatsseminariet. Det var skönt att få sväva i nostalgin med gamla vänner istället för att tokdeppa framför TV:n.

Det inledande citatet bjöd Chompen på efter att ha vistats några minuter i mitt korridorsrum. Ärlighet ä väl vänskapens drivkraft. Så jag blev inte ledsen när han påpekade hur spartanskt jag lever.

Den senaste veckan har jag läst hela tre deckare. Alla ganska pissljumna. Kallentofts Höstoffer som släpptes nyligen var klart bäst. Gör annat nu.

Skriver imorn. Peace

1 kommentar: