måndag 9 februari 2009

9 feb

Britney Spears gjorde det i vad man kallade "desperation".
Fredrik Ljungberg gör det för att han är en "sex-ikon"
och Hans Fahlen gör det ständigt med troligtvis "råvarubrist" som motivering.

Jag vill inte vara sämre så jag lät också trimmern gå lös på min innan så frejdiga kallufs.
Nu ser jag ut som ett ägg.... med en brun hinna. Jag lät min gode vän Mutto leka frisör, vilket han gjorde med glädje och resultatet blev minst sagt chockerande.

Är inne på kvällens sista timme och jag ska upp tidigt imorgon. Så jag skriver ett kort inlägg ikväll för att följa upp det snarast. Det viktigaste som sker just nu i mitt liv är att jag än en gång läser Carol Oates. Och att jag blir än en gång blir lika imponerad. Nu när Horace Engdahl dragit tummen ur och lämnat sekreterarplatsen kanske Oates äntligen får skaka tass med kungen och kalla sig nobelpristagare. Vem vet..


Sista slängen av årets vinterperiod drar in över Sverige. Hur vet jag det?
Jo det biter inte i kinderna lika häftigt när jag lämnar min lägenhet, solen vågar visa sej lite längre om dagarna och sist men inte minst Melodifestivalen kickar igång. Två av dessa tre bevis för att vintern börjar ge sej gör mej glad. Melodifestivalen får mej inte att känna något. Inte ens hat.
Har växt ifrån det.

Snaggad ska jag sova, snaggad ska jag vakna - sömnen, och lockarna jag vet jag kommer sakna.

Ett rim får avsluta dagen.

5 kommentarer:

  1. nej fredrik ljungberg gjorde det för att han började bli flintis.
    haha märkte axel nåt? ;)

    SvaraRadera
  2. hej du!

    här ramlade jag lite slumpartat in på din blogg. Vilken poet det bor inom dig! Det är vackert Joel!

    Å allt är bra annars hoppas jag!

    kram på sig!

    /sofi

    SvaraRadera
  3. joel, har du tagit bort din kalufs? :C *monkey make sad face* ack din tvålfagra fasad är ännu en gång försummad!

    SvaraRadera
  4. Tack sofi! vad kul att du tycker det:) hoppas du fortsätter läsa å sprider budskapet;)

    SvaraRadera