onsdag 25 februari 2009

25 feb

Den 25:e är alltid en bra dag. Pengar in, räkningar bort.

Det är så roligt att skriva tycker jag. Därför har jag nu också börjat lämna ut mina ord i en annan blogg fast med ett helt annat syfte. Jag har skrivit ett krönikaliknande inlägg på lärarsektionens kulturutskotts blogg. www.kulturutskottet.blogg.se
Det är flera andra kulturintresserade lärarstudenter ska skriva och mitt första inlägg finner ni under rubriken "Krig hela tiden, kring kulturen". Läs den gärna!

Jag är glad idag. Igen, jag är glad idag. Back on track som man säger.
Min gamle vän Salomon hemma från kengen har jag faktiskt lite att tacka för det. Hade ett peppande och roligt samtal med honom igår över telefon. Salomon var minst sagt en aning förändrad.
Han har skaffat tjej, han är trött på Stockholms nattklubbar, och han har krockat med bilen. Men det var länge sen jag hörde honom så glad, och det piggade upp mig.


Igår slängde jag också mina sista smulor från CSN i bokreans gap.

Detta köpte jag: Rapport om Adam, av Le Clezio (måste kolla what all the fuzz is about)
Kalla Kriget, av Björn Kumm
En amerikans deckare med fult omslag. (fanns en rekomendation av Oates på baksidan)
Tomas Tranströmmers samlade. (För den poetiska allmänbildningen)

Jag ska flytta på måndag. Mer om det sen, peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar