måndag 23 februari 2009

23 jan

När jag startade den här bloggen för exakt 40 inlägg sedan, så lovade jag mej själv att jag inte skulle skriva om det allra mest privata i livet. Som t ex jobbiga födelsemärken, bakfyllemåltider eller tjejer. Ja löften ska man hålla och jag tänker nog följa det direktivet.
Men, huvudmålet med bloggen skulle ändå vara att få ut det som surrar och brusar högst inanför skallbenet.
Tills nu har jag mest gått runt och funderat över politik, litteratur, kändisskvaller och andra överkomliga problem.
Tjejer, kvinnor och flickor. Honorna har fått stå i skuggan när jag suttit vid denna webb-klagomur. De ska de få göra också.

Allt jag vill få ur mej är att jag just nu skulle behöva en Ulf Lundell vid min sida, en Cupido på axeln och en pocketbibel i bakfickan.

Poetiskt men sant.

Tror Lundell skulle vara ganska bra på att bolla ideer med när det krånglar. Cupido skulle kunna ge mej lite tur i denna social djungel och Bibeln skulle ge mej en försäkring om nu Gud skulle finnas.


"I want whats coming to me in life"
- and what is that?
"The world Manny, and everything in it"

Tony "Scarface" Montana

Om jag bara kunde vara mer som Tony....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar