torsdag 6 maj 2010

6 maj

En torsdag i slutet

Mina vänner här i Prag börjar boka sina biljetter. Alla frågar varandra; när ska du åka? Hur ska du åka?...Hem.

Slutet av terminen närmar sig. Lärare pratar om finals, examinations och evaluations.

Jag låtsas som ingenting. Visst, jag ´pluggar inför tentorna och våndas över slutet. Men samtidigt smider jag resplaner. Efter slutklämmen här i Prag vill jag sticka österut. Eller rättare sagt sydost. Budapest, Ljubjana, Dubrovnik och Montenegro kanske. Sen hem.

Men vart hem?

Båda mina föräldrar flyttar i juni ifrån Kungsängen. Jakobsberg och Stadshagen blir deras nya hoods. Inget av det där rör mig. Min bas är i Linköping, men visst känns det konstigt att inte längre ha någon naturlig koppling till Kengen. Platsen där jag formats.

Sommaren skall tillbringas i Jakobsberg har jag bestämt. En trevlig och klassisk förtort. The home of Persbrandt och Lokko.

2 kommentarer:

  1. Utvärdera Ljubljana åt mig eru gullig, planerar plugga där i höst // Jiezzah

    SvaraRadera
  2. vad otrevligt inlägg jag gjorde förresten, fick lite dåligt samvete :P sa inte ens hej och grejer! Hej Joel! Hoppas allt är bra! :D
    // Jiezzah

    SvaraRadera