måndag 31 maj 2010

31 maj

Budapest

Tillbaka i Prag. Budapest var en häfigt stad, gillade den starkt. Mycket påminde om Prag, men på något märkligt sätt kändes staden mer exotisk. Jag åkte med tolv andra erasmusstudenter och vi gjorde staden ordentligt. Nattlivet var uppfriskande och dagarna heta. Lyckades få till en schysst bonnbränna.

Idag såg jag Ridley Scotts tolkning av medeltidslegenden Robin Hood. Det var en rätt dålig idé att gå och se den. Filmen var trist och handlingen blytung och intetsägande. Inte ens Russel Crows lätttillgängliga machoattityd kunde piffa till detta frosseri i medeltidsklychor.
Jaja.. Jag har nog blivit för gammal för svärdaction och riddarhistorier.

Den senaste veckan har jag lidit av en förklyning som vägrar att släppa. Hosta, snor och slem.. Fyfan! Igårkväll kände jag mig till och med lite febrig. Not cool.

Åker till Bratislava senare denna vecka. Där ska jag träffa min tyske vän Benny som har en bror stationerad där. Efter att ha umgåtts tyskt ett par dagar siktar jag på att styra skutan söderut.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar