lördag 20 mars 2010

20 mars

Prague by night

Efter en långtråkig guidad tur i de judiska kvarteren tog jag intiativ till att riva ridån mellan de europeiska och amerikanska studenterna. Jag föreslog mina klasskamrater en kopp kaffe. Tre jänkare hängde med. Vi tog oss till en kaffebar i gamla stan. Där satt vi och drack kaffe och pratade skit om Florida.

Kaffe blev till öl. Öl blev till middag.

Efter ett att ha ätit på en småluffig resturang några kvarter ifrån bron tog vi oss till Andel. Jag introducerade de tre jänkarna för mina erasmusvänner. De skakade tass och sen va vi igång.
Det tog en stund innan vi hittade en bar som kunde ta in ett bullrigt gäng på 15 pers. Till slut fick vi tummen upp på ett ställe som var härligt sketchy. Vi satt utomhus och drack billig öl. Ljudnivån steg och en skönt mosig stämning började ta form. När vi var som bäst gick två tjeckiska tvillingar förbi. De hade hästsvans, skinnpaj och svärd hängandes på ryggen. (wtf?). Vi frågade vad de hade svärden till. We can show you, svarade dem nästan synkat.
De tjeckiska svärdtvillingarna drog sina vapen och började fäktas häfigt till publikens stora förtjusning.

Tiden rann iväg och nattens kyla började göra sig påmind. Så vi packade ihop oss och drog iväg till rockklubben Wagon efter en kort mellanlandning på KFC. Rockbareren Wagon var ett rökigt och stökigt hål i väggen. Jag headbangade i kapp med tjecker till Black Sabbath och drack pilsner med tyskar.

Det var en bra kväll.


Brothers in arms



Skenavrättning
Efter lite tjat fick jag hålla...





































2 kommentarer:

  1. Fantastisk skrivet Joel. Blir alltid lika imponerad av ditt sätt att skriva. I like it a lot!

    SvaraRadera
  2. tackar, följer din asienturnè, du verkar ha det bra:)
    Hoppas vi ses i höst! Joel

    SvaraRadera