torsdag 2 juli 2009

3 juli

Vem mördade Lucy Payne?

Demonen börjar ge sig. Gisslandramat börjar lida mot sitt slut. Det är en skön känsla. Nikotin är ett gift som man klarar sig bäst utan. Problemet är just att "utan" är så hopplöst långt borta när man väl har börjat. Jag börjar närma mig ett liv "utan" giftet. Demonen börjar inse det. And the good guys continues to win....

Jag är uppe tidigt. Börjar inte jobba förän om två timmar. Det är annat som styr än vettet. För det är inte vettigt att kliva upp så här tidigt bara för att få reda på vem som mördade Lucy Payne.
Jaaaa, jag är fast i en deckare. Peter Robinsons välskrivna "I djävulens sällskap" upptar nu mycket av min vakna tid. Boken utspelar sig på den brittiska västkusten. Hur vet man det? Jo de dricker öl och te stup i kvarten, och krogarna som beskrivs i boken heter typ: "The sunken ship", "Sailors inn", "The fountain". Mellan tebjudningarna och pubbesöken så mördas det också en hel del. Kommisarierna Alan Banks och Annie Collbert lämnar sina privata bekymmer (alkohol självklart) och sätter fart efter mördaren (mördarna?).
Så nu vill jag fan veta. Vem mördade Lucy Payne?

2 kommentarer:

  1. scoop. Betyder detta att det är slut på vår "kasta snusen"-lek? Självklart sörjer jag detta samtidigt som jag säger heja dig, du är fan bäst!

    SvaraRadera
  2. jag älskar peter robinson, han är grym! skulle låna två på bibblan sist men jag hade för mycket förseningsskulder för att låna... :P

    SvaraRadera