söndag 26 juli 2009

26 juli

Leken

Under mina fria timmar leker jag en lek jag kallar semesterleken. Den är töntig och trevlig, och alla kan vara med. Men jag leker den helst ensam. Semesterleken går ut på att ha semester trots att man inte har det. Låt mig förklara.
De flesta studenter måste plugga under terminerna och jobba på loven för att få deg. Det finns alltså ingen tid över för riktig semester. För att överleva måste man då klämma in allt det där semestriga under helgerna. Det är under dessa små pauser ifrån verkligheten jag leker semesterleken. Självklart måste man då överdriva alla små semestriga aktiviteter för att kompensera för allt man missar under sommarjobbets arbetsvecka.

Sånt jag gör när jag leker semesterleken:

- Skippar gröten och tar apelsinmarmelad på frukostmackan.
- Läser DN:s påstanbilaga.
- Suckar över väderprognoserna i DN:s röda del.
- Dricker kaffe på balkongen.
- Sitter på uteserveringar på söder och funderar på om jag passar i scarf.
- Skiter i att läsa statusuppdateringarna på facebook.
- Går runt barfota i lägenheten med uppkavlade jeans.
- Läser John Grishams senaste rättegångsthriller.


Som ni märker är reglerna till semesterleken enkla. Testa och se om detta är något för er.

Hej

1 kommentar:

  1. Skippar din lek och åker till Emmaboda i stället, däremot VET jag bestämt att jag inte passar i scarf...

    SvaraRadera