torsdag 9 april 2009

9 april

Bye for now Linköping

Sex timmar kvar tills att mitt tåg går. Stockholm, Kungsängen fyra dagar.
Har inte varit hemma på tre månader. Ska bli riktigt kul. Saknar min familj och min gamla homies. Sex timmar kvar.

En krönika jag har skrivit har blivit upplagd på den nätbaserade tidningen Blaskan. Krönikan tycker jag själv är både rolig och allvarlig, men nu i efterhand är jag ändå inte särskilt nöjd med den. Språket är lite slarvigt och lite av dispositionen har fuckats när de la upp den.
Men men, här är den. http://www.blaskan.studorg.liu.se/index.cgi?s=3&ss=3&id=2995

Självkritik är som salt i gröten. Alltid lite, men inte för mycket

Nu ska jag läsa Lessing och äta gröt.

2 kommentarer:

  1. Johan med stilen9 april 2009 kl. 02:34

    Yeah motherfucker! Glöm inte att steka nu när du är i stekarland. Åsså du vet den där glassförsäljaren på drottninggatan, precis vid ingången till gamla stan (efter den där bron)? Ett perfekt sätt att påbörja sommaren, om du frågar mig.

    SvaraRadera
  2. Det var bra skrivet! Det märks att du la ner lite tid på den. :)

    SvaraRadera