fredag 3 april 2009

3 april

Tji fick dem som trodde jag lurades när jag skrev att jag ätit 1300 gram lingonsylt den senaste månaden. Det var sant.

Norrköping

Tillbringade gårdagen i den sympatiska grannstaden Norrköping. Sol, vind och vatten.
Vattnet är en själslig energikälla för den gamla arbetarstaden. Stadens charm är en cocktail som smakar gammal hederlig socialdemokrati och arbetarsvett. Den charmen tillsammans med det forsande vattnet ger energi till invånare och besökare. En energi som får mig att fantisera om ett framtida liv i Norrköping. Det är nog inte omöjligt att jag kommer leva mina sista ungkarlsår på barerna där, skaffa mig en lägenhet där. Det är inte omöjligt att jag bara fantiserar, men jag kan tänka mig leva där. Eller här. Just nu.

Fredag

Jag kom precis hem ifrån ett möte med min handledare. Allt såg bra ut sa han, det oroar mig.
Läste en Carol Oates novell i förmiddags. Som vanligt bra, som vanligt hemsk.
De litterära parallella lvet jag lever rullar vidare. Björn Kumms "Kalla kriget" ska varvas med Cynthia Lennons biografi om sin John. Spännande må ni tro.

Fredag var det ja, mer om det imorgon. Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar