onsdag 15 september 2010

16 september

Länge sen

Och bara sådär:

Hej Kinaski! Jag sa ju när vi sågs att jag följer din blogg! Jag har nu läst igenom augusti och september och måste bara tala om att jag tycker att du är en väldigt begåvad och intressant människa! Du borde verkligen kunna få bra betalt för dina fantastiska recensioner och intressanta skrivsätt. Skriv en bok, jag köper den! Ha det så bra! /En gammal räv (jag har nog passerat till legend nu?

En trevlig liten anonym hälsning till bloggförfattaren. Självklart smickrande och en aning mystiskt. Jag har dock mina aningar om vem det kan vara ifrån.

Min kyss-debut (puss med öppen mun) skedde i en lekpark i Tibble 1997. Det var efter en skolavslutning och jag var sockerhög på godis och avslagen läsk. Några tjejer i klassen hade styrt upp en liten get-together nere i lekparken vid Hallonvägen. Och till min stora glädje stod Sanning och Konsekvens på schemat. En lek som satte små mellanstadiehjärtan i brand.
En erfarenhet rikare blev jag under den eftermiddagen, och jag tog mig an sommarlovet med nyupptäck självförtoende.

Jag misstänker att det är kysspartnern från sandlådan anno 1997 som nu hör av sig och skriver att hon gillar min blogg.
Jag tackar och jag skriver om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar