måndag 13 september 2010

13 september

Måndag

Sahlin VS Reinfeldt

Östros VS Borg

o-2 till Alliansen.

Eftersom jag poströstar i detta val betyder den kommande söndagen ingenting för mig. Jag kommer sova som vanligt och jag kommer vakna som vanligt. Plikten att rösta tar jag på allvar och hedrar. Att bry sig om resultatet känns minre intressant.
Politiska frågor tänder eldar någonstanns inom mig. Poltiska partier släcker dem.
Den politiska scenen ter sig allt mer främmande för en vanlig dödlig. Aktörerna känns glammigt dekadenta i sin iver att få styra och förändra. SVT försöker göra Melodifestival av politiken. Peter Settman gör komedi kring den, Belinda Ohlsson tragedi.
Jag säger, Fuck balansen mellan roligt och allvarligt. Måla mer svart, måla mer rött och blått. Kräv rättvisa istället för att erbjuda den.
På söndag bjuder jag och Axel in till pannkaksparty på Syrengatan 5.

1 kommentar:

  1. Hej Joel!
    Jag sa ju när vi sågs att jag följer din blogg! Jag har nu läst igenom augusti och september och måste bara tala om att jag tycker att du är en väldigt begåvad och intressant människa! Du borde verkligen kunna få bra betalt för dina fantastiska recensioner och intressanta skrivsätt. Skriv en bok, jag köper den! Ha det så bra! /En gammal räv (jag har nog passerat till legend nu? :)

    SvaraRadera