onsdag 3 februari 2010

3 februari

Sista innan halvvägs

Igår läste jag ut Steve Sem-Sandbergs augustprisbelönade bok De fattiga i Lodz. Woop woop, den var otroligt bra. En 700 sidor lång kollektivskilldring av livet i det polska ghettot. Jag rekomenderar den till alla som har modet att utforska historiens kanske smutsigaste hörn. Att läsa det sista kapitlet var som att skölja ned en näve grus med en klunk grumligt vatten. Vacker skön smärta. Bra litteratur.
Intill min säng ligger nästa julklappsbok. Den hypade modernisten Djuna Barnes roman Nattens Skogar. Bokens handling skall tydligen kretsa kring det avantgardistiska kultursnobberiet i 1930-talets Paris, kryddat med lite lebbsex och stilsäker prosa. Enligt wikipedia dårå. Ska bli intressant.

Jag, Mutto och Märta spelade in lite Radyo Ryd igår. Vi fånade oss ganska mycket. Imorgon är Slimmy också på plats, det blir nice.

Nu måste jag börja plugga. Jag har min sista tenta på fredag. En muntlig tenta i genus och historia. Om jag klarar den så har jag avklarat precis hälften av min utbildning.

Hipp hipp, hurra hurra hurra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar