måndag 15 februari 2010

15 februari

Prag - hardcore version

Det
finns sa mzcket att beratta och beskriva. Sa jag tankte sammanfatta allt till sma punkter.

Jag bor just nu i en forort till Prag. Rinkeby kan slanga sig i vaggen. Vi snackar osteuropeiskt getto. Alla utbytesstudenter bor i Kejo Hostivar. Det bestar av sex stycken sjuvaningarsuhus. Det ar ett galet stalle. Fester och korridorspartzn 24.7

Min forsta kompis jag skaffat har nere heter Sanna och hon ar fran finland. Vi har tillsammans turistat prag, sett ballet och varit pa ett galet fett house-party.

Just nu sitter jag pa ett internetcafe i city och skriver pa ett trasigt tangentbord. Darav detta sammanfattande format. Poesin de roliga historierna far vanta.

Min roomie heter Sasha. Sasha ar fran ukraina, han gillar inte att prata, och jag tror inte att han gillar att duscha heller. Men det funkar bra. Det bor mycket polacker och haschrokande spanjorer i Hostivar. Fullt os, som ni kanske forstar.

Jag ska snarast skaffa mig tid och plats for att blogga ordentligt och lagga upp bilder. Men just nu ar varje dag en fruktansvart rolig kamp. haha

Ikvall ska jag dricka ol med de andra nyanlanda erasmusstudenterna.

Skriver snart igen. Ahoi

3 kommentarer:

  1. fan det låter som att du har det bra! gillar att du punktar upp det lite så man får lite inblick! vågat av dig att ge dig av. ha det grymt!! /mando

    SvaraRadera
  2. "Sasha ar fran ukraina, han gillar inte att prata, och jag tror inte att han gillar att duscha heller."

    Hahahaha

    SvaraRadera
  3. Gud va skönt att det trots getto-misären känns kul och att du träffat folk att häng med redan!

    Kramkram

    ps. jag kanske måste börja dricka kaffe nu bara för att du inte är här och kan hålla martin sällskap :) ...fast jag tror han uppskattar dig mer som kaffekompanjon än mig!

    /alex

    SvaraRadera