tisdag 16 februari 2010

16 februari

Vykort  fran Hostivar

Jag trodde att jag var fardig med sant har. Att borja om. Att ordna upp.

Flytten till Prag har redan nu fatt mig att forsta hur mycket kvar det finns att lara. Jag kanner mig modig och glad nar jag nu tar mig fram genom livet i Prag. 

Varje dag lar jag mig nagot nytt. Jag tar mig fram och forsoker. Sjalvklart saknar jag den svenska standarden ibland. Byrakratin inom Universitetet har i prag ar en smetig rora. Boendet ar hart. Det gar inte ha mat i kylen, den staljs pa direkten och i korridorerna kan ett kraftigt andetag fa din hals att tjockna av den tjocka rokskadade omgivningen.

Manniskorna har ar fantastiska och vi har redan avklarat en del av Prags rika utbud av olhak och klubbar. An sa lange hanger jag bara med andra utbytesstudenter. Ungrare, polacker och finnar bla... Och sasha forstass. 

Du kanske undrar hur jag mar? Om jag saknar nagot?

Inte an. Jag saknar bara ett hemlagat mal mat. 

ps. Haller  pa att fixa internet, (byrakratin igen), men det verkar droja, bilder laggs upp inom kort. But dont hold your breath. Jag ar en usel fotograf.

Jag hjarta Prag.

3 kommentarer:

  1. vad skönt att du ändå är så glad och pepp! jag hade varit förbannad och småledsen över att folk stjäl maten. käkar du bara ute då eller struntar i att köpa mat som måste hållas kall? lever på pasta och konserver? :P

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag inte att du ger oss en så positiv bild joL. Ett halv år i prag och du blir ölprofessor + "Jag har alltid velat ha en polare i Prag" + Antar att du kan skaffa mycket stan up matrial. Gör såhär...köp äcklig mat och ställ i kylen...

    Lite pepp och tips 165;)

    SvaraRadera