torsdag 6 augusti 2009

6 augusti

Längtar helg

I föregående inlägg så ställdes en klurig bildfråga. Ni som gissade att det var jag som gömde mig bakom den lila paintmaskeringen kan känna er nöjda. Ni hade rätt.

Gnäll är aldrig kul. Så jag skippar det och går rakt på sak. Jag vill inte jobba mer. Jag vill ha helg!

Jag börjar höra röster ifrån mitt andra hem, Linköping. Det viskas om ölkvällar, toastningar och C-uppsatser. Det känns bra att längta till någonting nu. Det är lättare att hantera postrundan med vetskapen om att en ny fräsch termin ligger uppdukad bakom nästa krök. Det får en att höja blicken i dessa svettiga postdagar.

Något som ligger ännu närmre i tiden är helgen. Det vankas grill i tyresö, festival i kengen och en avskedsfest i jakan. Späckat schema.

Jag tar fajten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar