torsdag 27 augusti 2009

27 augusti

Ladies man

Efter många och långa funderingar, har jag bestämt mig för vad min C-uppsats i historia skall handla om. Jag skall skriva utifrån ett genusperspektiv. Man kan också kalla det för kvinnohistoria. Det beror på hur min frågeställning kommer att se ut. Men det kommer att bli mycket feministisk litteratur, mycket jämtsälldhetssnack och en hel del pang-på-rödbetan-skrivande. Jag ser fram emot det.


Jag har inte hunnit läsa en skönlitterär textrad den senaste veckan. Men jag har hunnit lyssna på Ryan Adams deppiga "heartbreaker" om och om igen. Deppigt, men fruktansvärt bra.

"I ain't never been to Vegas but I gambled up my life
Building newsprint boats I race to sewer mains
Was trying to find me something but
I wasn't sure just what
Funny how they say that some things never change"
R. Adams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar