tisdag 25 augusti 2009

25 augusti

Vilka var ni?

Två timmar efter midnatt staplade in i korridoren efter en blöt studentfest. Jag var nykter. När jag skulle gå in i det gemensamma köket ser jag att det sitter tre killar i allrummet. Kände inte igen någon av dem. De satt där, endast iförda kallingar och lyssnade på Offspring. Det stod en absintfalska på bordet. En av killarna frågade mig på dalmål om jag inte skulle ha ett glas. Jag tittade ner på flaskans färgglada troligtvis baltiska etikett, tackade nej, och gick in på mitt rum.
Jag lät scooterraggarna sitta kvar. Efter ett tag gick jag ut och bad dem sänka volymen.

De satt inte kvar där imorse. Men vilka var de? Hur kom de dit?Vart var de på väg? Varför Offspring? Jag är nästan glad att jag inte frågade. Man liksom gillar ju mysterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar