måndag 29 december 2008

29 dec

Blev rädd igår. På ett helt oanat sätt vid en helt otippad tidpunkt . Från klockan 20:30 och en halvtimme framåt satt jag skräckslagen i TV-soffan. Att se Per Moberg vistas i ett kök var bland det mest läskiga jag sett. Han lagade viltpatè tror jag. Låter inte så skräckinjagande, jag vet.
Men Pers mumlande och schizofrena ryck med köksknivarna gav mig rysningar. Värre än Freddy Kreuger och Jason tillsammans.
Maten blev säkert god. Fast jag tror TV4 säkert insett att många finner det ännu mer underhållande att se denna långhåriga föredetta vitalögnerstjärna gå loss i köket med madness i blicken, än att se någon annan mer seriös kock laga mat. Vilket jag inte förstår. Jag blev i alla fall rädd och skall aldrig mer se programmet.

Följde upp min läsning av Capotes "Breakfast at Tiffanys" med att se filmen "Capote". En väldigt bra film med en riktigt ambitiös rolltolkning av Philip Seymor Hoffman. Filmen utspelar sig under den tid Capote skriver mästerverket "In cold blood", men filmen kändes ändå mest som en uppvisning av Hoffmans briljanta gestaltning av Capote.
Senare i livet kommer jag absolut läsa "In cold blood". Men inte just nu.

De bombar i Gaza förresten. Vissa får aldrig nog. Kaos på jorden får stå kvar. Stor i orden, hänger mer löst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar