torsdag 25 december 2008

25 dec

Har inte någon större lust att berätta om min julafton. Den var kort och gott riktig mysig och jag har ätit så mycket god mat att jag undvek spegeln imorse. Får nog göra några straffrundor i Rydspåret framöver.

Juldagskvällen är väl igentligen den enda kväll som tangerar nyår i förväntningar och förhoppningar.
Kvällen ska bli lyckad, kvällen ska bli ihågkommen.
Jag har nu vid cirka tjugo års ålder resignerat som en av K-engens flitigaste centrumhängare så jag får se om allt är sej likt däruppe. Nattklubben T har blivit till sportbar, jag tror detta dock inte har med befolkningens idrottsintresse att göra. Konkurrensen med Stockholms innekrogar är nog det som avgjorde T:s nattklubbsöde.

Jag fick Cormac McCarthys Pulitzerprisade bok "vägen" av min moster i julklapp. Började läsa imorse och det ser lovande ut. Far och son ska ta sig igenom ett sönderbombat/klimatkatastrofhärjat amerikanskt landskap med endast en pistol och en pressening i bagaget. Kommer säkerligen bli en annorlunda läsupplevelse med tanke på den speciella domedagshandlingen.
Känns som läsningen har svängt rejält när det gäller genre och författarstilar under nov/dec.
PO Enqvist, Carlos Zafon, Dennis Lehane, Johan Kinde, Truman Capote och nu Corman McCarthy. Björn Kumm är nästa man för rakning, han får vänta.

Lyssnar just nu på Jejpis gamla musiktips, Mike Jones med "back then". Fet låt med fet humor om rapmusikens födelar.

"Before the ice was in my grill before I got my major deal these hoez wouldnt give a damn if I was here, yeah"

Rapmusiker har en förmåga att våga rappa/sjunga om sådant andra inte vågar. Jag har svårt att se framför mig hur Måns Zelmerlöf sjunga om hur lättare det är att ragga påkrogen nu än tidigare.
Det vågar Mike. Hade han rappat girls istället för hoez hade rhymet till och med varit perfekt.

Jag gillar också när ärligheten och kompromisslösheten från rappen kommer till svar på kritik.

"For those of you who analyze my flow, I just sit back and analyze my dough"
Rasco

Kanske ska bli mitt standardsvar om någon vågar sig på att kritisera denna blogg.
Känns som detta inlägg spårade ur lite. Men jag låter allt stå kvar. Detta är i alla fall vad som snurrar i mitt huvud just nu. Take it or leave it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar