torsdag 18 december 2008

18 dec

Är hemma nu, eller är i alla fall på hemmaplan. Skriver just nu i min pappas nya lägenhet. Väggarna i "mitt" nya rum är besudlade av bajentapeter och jag bor just nu ett stenkast ifrån sångaren i In flames, ni vet han med dreads och skägg. Vem hade trott det för ett par år sedan mitt uppe i radhusdrömmen med AIK-flaggan upphängd i pojkrummet.

Dock är det inga större problem att vistas tillbaka i orten. Några vänner kom över igår för att kolla in ungkarlslyan och babbla på om hur människor i Kungsängen antingen vägrar förändra sina liv, eller att de just har förändrat sina liv och bägge scenarioin är ungefär lika illa enligt det gemensamma resonemanget. Jag kände mig inte träffad. Det slutade som vanligt med kebab i centrum.

Malde igenom en Dennis Lehanedeckare igår under de ensamma timmarna. Mästaren av spänningsromaner förintar ständigt mina argument för att deckare är litteraturens motsvarighet till filmens pilsnerhumor. Men det är jag endast tacksam för Dennis.
Ingen skugga över dig Dennis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar